Jeremias 19:9

9 E lhes farei comer a carne de seus filhos, e a carne de suas filhas, e comerá cada um a carne do seu próximo, no cerco e no aperto em que os apertarão os seus inimigos, e os que procuram tirar-lhes a vida.

Jeremias 19:9 Meaning and Commentary

Jeremiah 19:9

And I will cause them to eat the flesh of their sons, and the
flesh of their daughters
For want of food; the famine should be so great and pressing. Jeremiah, that foretells this, was a witness of it, and has left it on record, ( Lamentations 4:10 ) ; and they shall eat everyone the flesh of his friend.
The Targum interprets it, the goods or substance of his neighbour; which is sometimes the sense of eating the flesh of another; but as it is to be taken in a literal sense, in the preceding clause, so in this: so it should be, in the siege and straitness, wherewith their enemies, and they that
seek their lives, shall straiten them;
the siege of Jerusalem should be so close, that no provision could be got in to the relief of the inhabitants; which obliged them to take the shocking methods before mentioned. Jerom observes, that though this was fulfilled at the Babylonish captivity, yet more fully when Jerusalem was besieged by Vespasian and Titus, and in the times of Hadrian. Josephus F17 gives us a most shocking relation of a woman eating her own son.


FOOTNOTES:

F17 De Bello Jud. l. 6. c. 3. sect. 4.

Jeremias 19:9 In-Context

7 E tornarei vão o conselho de Judá e de Jerusalém neste lugar, e os farei cair � espada diante de seus inimigos e pela mão dos que procuram tirar-lhes a vida. Darei os seus cadaveres por pasto as aves do céu e aos animais da terra.
8 E farei esta cidade objeto de espanto e de assobios; todo aquele que passar por ela se espantará, e assobiará, por causa de todas as suas pragas.
9 E lhes farei comer a carne de seus filhos, e a carne de suas filhas, e comerá cada um a carne do seu próximo, no cerco e no aperto em que os apertarão os seus inimigos, e os que procuram tirar-lhes a vida.
10 Então quebrarás a botija � vista dos homens que foram contigo,
11 e lhes dirás: Assim diz o Senhor dos exércitos: Deste modo quebrarei eu a este povo, e a esta cidade, como se quebra o vaso do oleiro, de sorte que não pode mais refazer-se; e os enterrarão em Tofete, porque não haverá outro lugar para os enterrar.
The Almeida Atualizada is in the public domain.